Περιγραφή
"Όταν τα εγκλήματα αρχίζουν να συσσωρεύονται, γίνονται αόρατα. Όταν τα βάσανα γίνονται ανυπόφορα, οι κραυγές δεν ακούγονται πια", έγραψε ο Μπέρτολτ Μπρεχτ, διεισδυτικός χρονογράφος της πιο απάνθρωπης περιόδου του 20ού αιώνα.
Η συναυλία της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ με τίτλο Ο ήχος της κραυγής, σε σύλληψη του δραστήριου μουσικού και ερευνητή Χρήστου Μαρίνου, που συνοδεύει στο πιάνο την εξίσου ανήσυχη μεσόφωνο Ιωάννα Βρακατσέλη, φιλοδοξεί ακριβώς να δώσει ήχο στην κραυγή των ανθρώπων που βίωσαν ή βιώνουν κάποιες από τις οξύτερες ανθρωπιστικές κρίσεις του 20ού και του 21ου αιώνα, όπως η Μικρασιατική Καταστροφή, το Ολοκαύτωμα και η τρέχουσα προσφυγική κρίση.
Κεντρική θέση στο πρόγραμμα κατέχουν δύο αναθέσεις έργων στις Ελληνίδες συνθέτριες Φωτεινή Τρυφεροπούλου και Μαρία Δελή, που αναφέρονται αντίστοιχα στη Μικρασιατική Καταστροφή με τις συνακόλουθες γενοκτονίες και σε μαρτυρίες επιζώντων από πολέμους, εθνοκαθάρσεις και σφαγές. Τα νέα έργα πλαισιώνονται από συνθέσεις, ενίοτε σε πρώτες εκτελέσεις, δημιουργών όπως οι Ίλζε Βέμπερ, Βίκτορ Ούλμαν και Χανς Κράσα (άλλοτε τροφίμων του γκέτο του Τερεζίν, που άφησαν την τελευταία τους πνοή στο στρατόπεδο του Άουσβιτς) καθώς και των σύγχρονων συνθετών Τζουλιάνας Χωλ, Μοχάμεντ Φαιρούζ και Δημήτρη Τερζάκη – όλα τους σπαρακτικά δείγματα της σκληρότητας του ανθρώπου προς τον άνθρωπο.
Έργα των: Ίλζε Βέμπερ, Μαρίας Δελή, Χανς Κράσα, Βίκτορ Ούλμαν, Δημήτρη Τερζάκη, Φωτεινής Τρυφεροπούλου, Μοχάμμεντ Φαιρούζ, Τζουλιάνας Χωλ
Ιωάννα Βρακατσέλη, μεσόφωνος
Σύλληψη, πιάνο: Χρήστος Μαρίνος